Eerste dolfijntherapie-dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rico Arkesteijn - WaarBenJij.nu Eerste dolfijntherapie-dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rico Arkesteijn - WaarBenJij.nu

Eerste dolfijntherapie-dag

Blijf op de hoogte en volg Rico

28 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag was het eindelijk zo ver! Rico gaat weer met de dolfijnen zwemmen!! Om 10 uur hadden wij het intake-gesprek met Lisette, de therapeute van Rico.
In dit gesprek hebben we aangegeven wat wij als doel hebben voor deze dolfijntherapie.
Dat zijn: onzekerheid, faalangst, de 'r' en de 'l' goed uit kunnen spreken, concentratie.
Door het gesprek vroeg Lisette aan ons of we wel eens van sensorische integratie hadden gehoord. (overgevoeligheid voor geluid, gevoel, reuk enz...) Ja, dat hadden we. Maar daar kwam nooit iets geks naar voren. Ze ging daar ook naar kijken.
Aan het einde van het gesprek kwam de ham-vraag: met welke dolfijn gaat Rico zwemmen.............
Met Nubia, het zusje van Chabelita. Ze is nog heel jong en lekker mollig en speels, echt iets voor Rico!!

Nou we kunnen wel zeggen dat hij het naar z'n zin heeft gehad, want we hoorden hem schaterlachen van ver!! Zóóó ontzettend genieten is dat!
Het kennismaken met Nubia d.m.v. het aaien en rondjes zwemmen, over een stok laten springen, dansen, zingen en met d'r tong laten wiebelen. Het was helemaal geweldig! Rico wist zich nog een heleboel te herinneren. De dolfijntrainster is ook een prettig gestoorde meid, dus dat maakt het voor Rico ook supergezellig.
Tussendoor gaan ze even op de kant (op het dock) zitten om een oefenspelletje te doen. Lisette ging gelijk starten met de sensorische integratie.
Eerst met een balletje over Rico's armen en benen, daarna met een harder balletje, daarna met een afwasborst (dit vond Rico kietelen......) en daarna met een make-up kwast.
Zo kom je er dus achter wat en hoe Rico dingen voelt.
Morgen zal er verder naar gekeken worden.

Ook zal morgen de Kids-club beginnen voor Kim. Zij zal dan van 8.30 uur t/m 12.30 uur met alle broertjes en zusjes van de kinderen die therapie volgen allemaal leuke dingen gaan doen. O.a. leren snorkelen. Kim heeft daar zoveel zin in! Het leuke is, is dat haar juffie dezelfde is als 2 jaar geleden. Het enige verschil is, dat zij niet in haar eentje is, maar met een heleboel andere Nederlandse kids!

Vandaag was het een zonnige dag met veel wind! Geen haar op mijn hoofd die mij op een boot krijgt, hahaha. Als je die golven ziet, word ik al groen en geel......
De hele middag zwembad en daarna lekker eten op het strand als afsluiter maakte dit tot een heerlijke dag! Tijdens het voorlezen voor het slapen gaan, sliep Kim al en 2 tellen later Rico ook.
En terwijl ik dit zit te typen, slaap Ronald ook in zijn stoel hahaha!

Tot morgen !!!

• 29 April 2014 - 17:49

Deborah:

Heerlijk om je reisverslag te lezen! Fijn om te lezen dat Rico nu al z'n draai heeft gevonden

• 29 April 2014 - 21:52

Oma Kikker:

Wat een heerlijke 1e dag voor jullie allemaal zo te lezen!! En wat fijn dat Rico het zo heeeeerlijk vind met Nubia (leuke naam).
    Heel veel plezier nog Rico, en jij morgen ook Kim met de andere kinderen.
    Dat jullie het naar je zin hebben dat geloof ik!!!

Liefs, en een dikke knuffel.

Opa en Oma Kikker

• 29 April 2014 - 22:23

Ada:

Wat klinkt het heerlijk!! Ik zeg: foto's!!!
    Super dat Kim ook veel vriendjes heeft om mee te spelen!
    Die kan bij terugkomst zo voor d'r C-diploma...!

Geniet ervan en een drukke knuffel voor Rico en Kim, ook van Sammie!
    xxx

• 30 April 2014 - 12:08

Marion Van Der Plas (moeder Van Liam:

Hallo allemaal,

Wat heerlijk dat wij in het "koude" nederland van jullie avonturen in het warme Curaçao mogen genieten.
    Zo te horen hebben jullie geen problemen met de omschakeling van koud naar warm.
    Ik hoop dat de doelen die jullie gesteld hebben allemaal haalbaar zijn voor Rico. Maar zoals je schreef heeft hij het prima naar zijn zin.
    Ik blijf jullie volgen en wens jullie met elkaar veel plezier.
    Marion en Liam