Woensdag 30 april '14 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rico Arkesteijn - WaarBenJij.nu Woensdag 30 april '14 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rico Arkesteijn - WaarBenJij.nu

Woensdag 30 april '14

Blijf op de hoogte en volg Rico

30 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Vandaag alweer de 3e dag......het gaat snel zeg!

Rico heeft in het half uurtje therapie binnen geoefend met de 'l'. Alleen nu midden in het woord. Dit ging eigenlijk heel goed. Tijdens het oefenen met deze woordjes was Rico als een pannenkoek opgerold in een mat ( cocoonen), hij vond dit prettig, maar wel warm.
Ook heeft Rico een zwaar hesje, gevuld met zand, aan gekregen. Dit om meer bewuster te zijn van zijn lichaam, dit hoort bij de sensorische integratie (SI). Kids die teveel prikkels van buitenaf ervaren kunnen hierbij geholpen zijn door zich bewuster te worden van hun eigen lichaam. Dit geldt zeker voor Rico ook.

Vandaag is Kim meegegaan op het dock. Dit was voor haar in het begin best spannend, maar uiteindelijk vond ze het geweldig! Kim weet wat ze wil worden later.........dolfijntrainster....hahaha!! Echt zooo leuk. Aaien, visjes geven, meehelpen met Romy om de gebaren aan Nubia te geven....

Tijdens het kwartiertje op het dock is Lisette verder gegaan met de SI. D.m.v. een make-up kwastje, afwasborstel en stekelballetjes. Weer ging de concentratie super!
Dit is zeker een item dat we met school willen gaan bespreken om dit voort te zetten. Je ziet dat het Rico helpt zich goed te concentreren!

Na de oefeningen op het dock mochten wij ook bij het dock gaan kijken en konden we van dichtbij foto's maken. En liet Kim zien wat ze allemaal kan en zagen we van dichtbij hoe Rico gekust werd door Nubia.....smelt,smelt....aahhh, zo lief!

Na de sessie zijn we gaan lunchen bij Hemingway, heerlijke tosti's en broodjes kroket. Daarna weer lekker een paar uurtjes niksen en Rico laten bijkomen, want ondanks dat hij zegt van niet, zien wij dat de therapie best vermoeiend voor hem is.
Daarom zijn we niet meer naar Punda geweest om Koningsdag te vieren..

• 01 Mei 2014 - 15:40

Henk En Marja:

Hallo allemaal, kreeg net de mail door dat jullie te volgen zijn en een dagboek bijhouden. Leuk om te lezen, best bijzonder dat jullie dit met jullie gezinnetje ondernemen, voornamelijk voor Rico natuurlijk. Nog veel plezier en mooie momenten met elkaar. Groetjes vanuit een camping in midden limburg.

• 01 Mei 2014 - 21:04

Ada:

Wat klinkt het weer heerlijk allemaal! En super dat het met Rico z'n concentratie zo goed gaat! School is NL is natuurlijk ook suuuper saai vergeleken bij Curaçao, haha!
    Hopelijk is de juf van Kim morgen weer beter!

Hier gaat alles goed! Ook aardig weer gelukkig. Op de Klarinet is het echt een bende. Ben zooo blij dat we hier effe wonen!!

Een hele dikke knuffel aan Rico en Kim en weer super veel plezier morgen!!
    xxxxx

• 02 Mei 2014 - 00:21

Lidy :

Geweldig ziet er superleuk uit , het zal voor rico weer bijzonder goed zijn , wat fijn voor hem ...geniet van die bijzondere dieren .. Groetjes xxlidy

• 02 Mei 2014 - 22:25

Oma Kikker:

Hebben jullie nog steeds lekker weer?? Bij ons was het vandaag 12 o, met een zonnetje, maar het voelde niet lekker door de harde wind. Morgen wordt het iets warmer gelukkig want dan gaan we met tante To varen vanwege haar 65e verjaardag, met alleen vriendinnen en dochters!!
    Hoe was het vandaag?? Gaat het nog steeds goed met Rico? En is Kim haar juf al beter?
    Nog veel plezier.

Liefs Oma Kikker