29 april, tweede dag met Nubia - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rico Arkesteijn - WaarBenJij.nu 29 april, tweede dag met Nubia - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rico Arkesteijn - WaarBenJij.nu

29 april, tweede dag met Nubia

Blijf op de hoogte en volg Rico

29 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Leuk om de reacties te lezen!

Vanmorgen vroeg heeft Ronald, Kim weggebracht naar haar juffies. En 2 uurtjes later gingen wij met Rico ook die kant op.
Daar bleek dat één van haar juffies ziek was......en aangezien zij de enige is die Nederlands sprak, ging Kim mee kijken bij Rico.
Dan kom je er achter hoe fijn het is dat het broertjes/zusjes programma er is. Want het is voor Kim een hele zit.
Morgen mag ze mee op het dock, dichtbij kijken wat Rico al allemaal kan. Kim heeft ook super veel zin om met de dolfijnen te zwemmen. Helaas weten we nog niet de dag, maar ook wij hebben zin in de 'family-swimm'!

Vandaag ging Rico met Lisette mee naar binnen en hebben zij verder geoefend met de sensorische integratie.
Ze lieten Rico door door een tunneltje kruipen (dit hoort bij het gevoel van veilig zijn/ cocoonen) en aan het einde daarvan staat een grabbelton met allerlei verschillende maten bonen erin. Ook dit heeft te maken met 'wat voel ik nu?'. Dus bewuster van je gevoel worden. Tussen de bonen lagen kaartjes met daarop allemaal woorden die beginnen met de letter 'L'. Lisette vertelde dat dit heel goed ging. Morgen gaan ze verder oefenen met de 'L' in het midden van een woord.
Daarna kleedt Rico zich om in 2 wetsuits.......hij krijgt het nl. erg gauw koud. Het waait enorm en dat maakt het snel kouder als je in het water ligt.
Daarna in het water was het weer dolle pret! Lachen geblazen! Rico had gister al gevraagd of hij met 2 dolfijnen mocht zwemmen en vandaag was het gelijk al feest!!!
Hij mocht met Nubia en haar moeder Bonnie zwemmen, dansen en ook nog een dikke kus krijgen van allebei! Aan tafel vanavond zei Rico dat hij wel met 10 dolfijnen tegelijk wil zwemmen hahahaha.
Ook weet Rico nog heel veel van de vorige keren. Zoals netjes mensen aankijken als je tegen ze praat. En als er iets niet lukt, het netjes vragen of iemand hem wil helpen. Vandaag bijvoorbeeld zei Rico bij het uittrekken van z'n drijfdinges, 'het lukt niet', waarop Lisette reageerde met, dat kan..... Waarop Rico zei, het is zo moeilijk......en Lisette reageerde niet. Na een tijdje zei Lisette: hoe kan je dit nu oplossen? En toen wist Rico het weer.....Lisette? Wil je mij helpen?
Op het dock heeft Rico een soort memory gespeeld. Het ging niet om dezelfde plaatjes, maar welk plaatje maakt het verhaal af van het andere plaatje. Dit ging heel goed! Ook de concentratie was heeeel goed!! Dat was 2 jaar geleden wel hééél anders!! Goed gedaan hoor Rico! Whoehoeee!
Daarbij kwam bij ons de vraag naar boven, wat is nu de reden dat hij zich op school niet kan concentreren...... misschien waren de oefeningen nog wat te makkelijk?
In ieder geval gingen we trots terug naar ons appartement! Lekker eten en chillen!
Bij de receptie langs geweest, omdat Roon door z'n matras was gezakt...hahahaha! Oh nee, dat was al zoo....en vanmiddag hebben we een nieuw(ander) matras gekregen. Het is allemaal zo ontzettend goed geregeld hier, echt super fijn! Geen vraag is te gek en de mensen zijn super aardig!
Morgen is het hier Koningsdag.....voor dit jaar vieren ze het nog op 30 april. We willen naar Punda toe, daar staan heel veel kraampjes en is er veel muziek en gezelligheid. Lijkt ons erg leuk, alleen even kijken hoe Rico er aan toe is. Hij is flink uitgeteld na de therapie en wil hij rust, zoals hij dat zelf zo mooi kan verwoorden.

Nou mensen, tot morgen maar weer! Hoe is het weertje bij jullie eigenlijk???
Bye Dushi's!!

• 30 April 2014 - 21:33

OMA Kikker:

Hallo Lieverds,

Wat jammer dat Kim d'r Ned. juf ziek was. Misschien is ze morgen weer opgeknapt!! Zou fijn zijn hé Kim??
    Wat doet Rico het goed hé met de concentratie en vragen als iets niet lukt!!
    Hopelijk is dit weer een zetje in de goede richting.
    Wat heerlijk als ik jullie zo zie zitten in het zonnetje. Hier is het aardig weer. Gisteren nog buiten gezeten maar vandaag geen zon maar wel droog met 18 o.
    Geniet er lekker van.

Oma Kikker

• 03 Mei 2014 - 17:53

Yvon:

ha buurtjes,
    wat ziet dat er allemaal weer heerlijk uit, kunnen we daar niet een keer op dinsdagavond gaan zwemmen?! Super dat Rico en Kim het naar hun zin hebben. Heel veel plezier nog volgende week!
    groetjes de van Paassentjes