de één-na-laatste dolfijnendag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rico Arkesteijn - WaarBenJij.nu de één-na-laatste dolfijnendag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Rico Arkesteijn - WaarBenJij.nu

de één-na-laatste dolfijnendag

Blijf op de hoogte en volg Rico

08 Mei 2014 | Curaçao, Willemstad

Wat gaat de tijd toch verschrikkelijk hard! Vandaag de één na laatste dag met Lisette, Annie en Nubia.
Vandaag hebben we al wel afscheid genomen van de dolfijntrainster Romy. Zij is altijd op vrijdag vrij.....(zij werkt zondags om de dolfijnen te voeren) en dat is wel heeeeeel erg jammer, want Romy is echt een leuke, prettig gestoorde meid! Zij maakt ook vaak een praatje met ons als ouders en dat is heel fijn.

Vandaag heeft Rico tijdens de therapie binnen en op het dock weer volop gewerkt aan de sensorische integratie en aan de RRRRRRRRRRRRRRRR. Hij mocht de kaartjes met de R weer uit de bonenbak graaien en een zin maken met het woordje met de R erin, dit is wel heel moeilijk nog. Daarna mocht hij de kaartjes met knijpers ophangen aan de waslijn , dit is goed voor de fijne motoriek.
Ook de pengreep heeft de aandacht. Geen idee of dit op school nog mee wordt geoefend, maar de pengreep gaat niet goed.
Vlak voordat Rico klaar was met de eerste dolfijn zwem sessie werd hij gebeten door een kwal..... zo zielig want het deed best zeer! Vlak daarvoor was Lisette ook door een kwal gebeten, maar had daar niets over gezegd tegen Rico. (gelukkig).
Na 5 minuutjes ging het weer goed en schonk Lisette er geen aandacht meer aan en dus Rico ook niet meer.

Vandaag mochten we weer bij het dock kijken. Ook Kim ging mee, die werd door haar juffie terug gebracht omdat ze zo'n buikpijn had.
Gelukkig geen 'echte' buikpijn, maar heimwee naar huis en naar Sammy de kat, wilde graag naar mama toe.... het gaat nu weer goed na lekker veel gehuild te hebben.

Noepsie is het bijnaampje van Nubia en Bonsol is de bijnaam van Bonnie. Dit vindt Rico geweldig en zegt dit ook steeds. 'Wat ga je doen Noepsie, hier blijven Noepsie...' smelt...smelt....smelt.....
Rico ging toen wij op het dock waren ook weer als Superman door het water. Nubia duwde met haar neus tegen Rico's voet aan en daar ging die als een speer!!!
Het was weer een superleuke dag en Rico heeft weer keihard gewerkt!! Daarom gingen we toen we thuis waren lekker eten en daarna een siesta houden. Nog heel even zwemmen, maar het was koud......dus om half 7 naar boven, eten, ijsje halen, douchen en snurken!

Morgen laatste dagje.......echt zooooooo jammer.......ik gun onze kanjer nog zoveel dagen langer deze intensieve therapie!
Alle tips om geld in te zamelen om volgend jaar weer te kunnen gaan, horen wij graag.....

Sweet dreams!